fredag 13 oktober 2017

Eurotrip sommaren -17, dag 11 - mot Spanien

Vi hade åkt vidare en liten bit söderut längst kusten, till staden Mimizan. När vi kom dit på eftermiddagen dagen före blåste det sandstorm typ, det gick inte ens att ta sig ner till stranden. Och under natten så regnade det och blåste så häftigt att jag ett tag var rädd att bussen skulle välta. Typ.
Och väderprognosen för de kommande dagarna såg heller inte så lovande ut så denna förmiddag var vi mycket i valet och kvalet om vi skulle stanna kvar i Frankrike eller åka någon annanstans. Man vill ju ha sol på semestern liksom :) Gick ju inte att surfa heller.


Vi hade campat vid en skejtpark den natten så medan vi funderade på var vi skulle ta vägen så åkte Micke runt såhär ↓ och jag som inte skejtar gjorde 200st burpees, haha. Var på rätt dåligt humör kan man säga men som tur var känner jag mig själv och min kropp tillräckligt bra för att veta att den brukar bli sådär sur när den inte får någon träning, så det var ganska lätt (fast jobbigt!) åtgärdat. Fet träningsvärk i rumpan dan efter. 

Ni ser ju att det är ganska mörka moln där i bakgrunden...



Vi hade fotbollsturnering också. Jag vann! :D Det är inte ofta det händer att jag vinner över M. i något som har med sport att göra, så det var stort.  


Tillslut, efter en del velande, så bestämde vi oss i alla fall för att åka vidare mot norra Spanien, vädret och vågorna såg ut att bli bättre där än om vi stannade kvar i Frankrike.

Spanien... det jag hade förväntat mig att se var nog ett ganska torrt och kargt landskap men det vi fick uppleva under vår bilfärd längst med norra kusten var att det var hur vackert och frodigt som helst. När molnen började spricka upp och solen letade sig fram var det en ren magisk känsla faktiskt, så vackert och motorvägen gick precis bredvid havet stora delar och med böljande berg runtomkrig. Fångade kanske inte bästa bilderna med mobilen från bilfönstret men lite kanske ni kan ana hur vackert det var ↓ .

















Kärlek! /ia




Inga kommentarer: