måndag 18 september 2017

Hösten - det går lätt att andas

Tänk att bara få strosa runt i skogen på hösten. Prasslet under fötterna, de fantastiska färgerna på alla löv, den klara kalla luften som är lätt att andas. Jag förundras - och älskar hösten. Prisa Gud som skapat allt så vackert. Visst är det fantastiskt med vårt land hur årstiderna växlar så - även om såklart höstmörkret gör oss trötta, sömniga och lite frusna så är det ändå fantastiskt att se - och känna -  hur landskapet förvandlas.

Och... jag upptäcker att om jag inte tränar mig trött vareviga dag (jag älskar att träna - men ibland blir man ju sliten och trött också) så finns faktiskt tiden och orken för lite lust och kreativitet också.





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Insikten:
När man kissar blod och blir rädd för att vara döende-sjuk innan man inser: just det, jag käkade ju rödbetor igår. Ha! :D Gjort den?

Kärlek! / ia

Inga kommentarer: